דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עושים יחסי ציבור 

מאת    [ 04/10/2013 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2579 פעמים ]

השאלה הנשאלת עם כולם צועקים "עשן" האם אין אש מתחתיה

מי שקורא חלק מעיתוני הכלכלה בישראל לא יכול שלא להתעלם מהאשמות "כביכול" שמאשימים או רומזים על "האשמה" של פוליטיקאים, חברי כנסת, נושאי משרה בכירה, עובדי מדינה וכ"ד.

 

אין יום שאין רמז כזה או אחר על מימוש אינטרסים אישיים בגלימת חבר הכנסת או השר, או השופט או כול דמות ציבורית אחרת, האחד מספר על שופט בכיר שארבעת ילדיו התמחו בעריכת דין אצל שופטי בית המשפט העליון, על מנהלים של בנקים כאלה ואחרים המתחמקים "כביכול" מתשלום מיסים, ועוד סיפורים שאין להם סוף וכמעט מכסים כול פיסת אדמה של אנשי ועובדי ציבור.

 

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני שואל אם ההאשמות האלה נכונות, האם הם עומדים בקריטריונים של החוק, האם באמת אין "קליקה" שם בצמרת  בחזקת "שמור לי ואשמור לך" או שאולי העיתון רוצה למכור יותר עיתונים ובלי סנסציות ומסרים צהובים "הוא פשוט יהיה משעמם" איך נדע אנחנו כבעלי עסקים או כאלה אשר נאלצים להתמודד עם הקושי שאכן נציגי ועובדי הציבור שלנו אכן לא מנצלים את מעמדם או תפקידם בטובות הנאות קטנות שאנו לא יכולים להרשות לעצמנו.

 

כ יועץ עסקי אני שואל "האם יש עשן בלי אש" עד כמה שאני מכיר את עובדות החיים! זה נכון! אין עשן בלי אש אבל האם האש היא אכן "אש" או התנהלות בגדר החוק אבל לא מתאימה מבחינה ציבורית, יותר מזה, האם איש ציבור או עובד ציבור לא יכול לחיות חיי רווחה, האם כול חבר כנסת או אפילו ראש ממשלה צריך לנהל חיים כמו בן גוריון, מנחם בגין, מדוע איש ציבור של היום לא יכול ליהנות מחייו הפרטיים ורק בגלל שהוא איש ציבור או חבר כנסת.

 

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי לא יכולתי להתעלם מאיש העסקים אשר גם משמש כיו"ר ועד גדול במדינה, המחזיר אשמות אשר הוטחו נגדו חזרה לאלה שהטיחו בו ומאשים אותם בהתנהלות ציבורית לא הוגנת או  יותר נכון התנהלות ציבורית שצריכה להרים גבה אצל כול אזרח ואזרח.

 

האמת ש-כ קורא מן הצד האינסטינקט הבסיסי אחרי שעוקבים אחרי הפרסומים על הרכב של שר האוצר, הסיגר של זה, הבריכה בבית של ההוא, הדירה ב-30 מיליון שקל ועוד פרפראות כאלה ואחרות היא "כעס"  "תראה איך זה חי על חשבוני"  "תראה את ההוא דואג לילדים שלו" "תראה את ההיא מנהלת הבנק שבניה מועסקים אצל מי שעשה תספורת למשקיעים ולווה מיליונים מהבנק" ועוד רבים הסיפורים, אבל לדעתי, ולמיטב הבנתי, עכבר מתחבר עם עכבר, עובד ניקיון מתחבר עם עובדי הניקיון, עובדי חברת החשמל מתחברים עם עובדי חברת החשמל וגם נהנים מחשמל חינם, "נהגי אגד ודן מתחברים אחד לשני ובני משפחותיהם נוסעים חינם בתחבורה הציבורית"  ואילו העשירון העליון, אלא שלמעלה מתחברים בינם לבין עצמם וזה טבעי, אפילו שיש כאן ניגוד אינטרסים, זה טבעי שיחברו יחד. ולכן לאחר שאנו קוראים את הכותרות, אנו צריכים להפעיל את ההגיון שלנו ולא לקבוע עמדה נחרצת לכאן או לכאן. זה העולם ידידיי  

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב